Warszawa
Psychologia w biznesie - czy to dobry kierunek?

W wielu przypadkach biznes nie może obejść się bez psychologii, i to na wielu polach: rekrutacji, mediacji czy planowania polityki kadrowej. Dlatego też psychologia biznesu przyciąga coraz większą liczbę osób. Czy to dobry pomysł, by kształcić się w tym kierunku?

Psychologia w biznesie - dla kogo jest ten kierunek?

Osoby, które myślą o psychologii biznesu, powinny mieć pewne cechy osobowościowe, przede wszystkim empatię i gotowość do pracy z innymi ludźmi. Przydają się także zdolności analityczne i elastyczność - w biznesie trudno bowiem o standardowe sytuacje. Kandydat na studenta musi być gotowy na przyswojenie sporej dawki wiedzy psychologicznej, jak i tej dotyczącej rynku pracy czy samego biznesu.

Jakie są możliwości po ukończeniu psychologii w biznesie?

Absolwent kierunku ma wiele możliwości pracy. Może zajmować się wyszukiwaniem i rekrutacją pracowników. Często pełni on rolę coacha lub mentora, który pomaga w mediacjach i negocjacjach, rozwiązuje konflikty w danym zespole, kształci kadrę pracowników i motywuje ich, służy wsparciem psychologicznym bądź doradza w kwestii polityki kadrowej. Absolwent kierunku może także diagnozować predyspozycje zawodowe u dzieci i młodzieży czy doradzać przy wyborze zawodu. Możliwości jest naprawdę wiele, a rynek pracy stale się zmienia, wciąż stawiając przed psychologami biznesu nowe wyzwania.

Gdzie studiować psychologię w biznesie?

Wybierając się na studia psychologia biznesu i doradztwa zawodowego, warto wybrać uczelnię, która przygotuje od strony praktycznej do wykonywania zawodu i pozwoli wejść na rynek pracy z odpowiednią wiedzą oraz umiejętnościami. Polecić można np. Warszawską Wyższą Szkołę Humanistyczną w Warszawie, która stawia na innowacyjne w nauczaniu (warsztaty, e-learning, case study, konwersatoria), a jej kadra składa się zarówno z teoretyków, jak i praktyków, co pozwala przygotować studentów do wykonywania zawodu na różnych płaszczyznach. Uczelnia ma także świetną lokalizację, bo w samym sercu Warszawy. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie uczelni WWSH.

Psychologia w biznesie to ambitny, ale też przyszłościowy kierunek. Wymaga on zaangażowania i ciekawości, a także pewnych predyspozycji. Jeśli nie brakuje tego u kandydata, pozostaje wybrać dobrą uczelnię, która rzetelnie przygotuje do wykonywania zawodu. Relacje interpersonalne, osobisty rozwój, procesy grupowe to tematy, na które powinien się wypowiadać psycholog w środowisku biznesowym, gdzie nie brakuje stresujących sytuacji i wyzwań.

Komentarze

Brak komentarzy